Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

Левкович Елена Николаевна учитель английского языка, 2013/2014 учебный год

Дата: 15 апреля 2015 в 11:49, Обновлено 4 ноября в 10:26
Автор: Рябцев В. Н.

Участие в областном семинаре "Специфика деятельности учителя при сочетании традиционных и современных интерактивных средств и форм обучения иностранным языкам." 

<blockquote>

Презентация           Скачать

</blockquote> <blockquote>

 План проведения     Скачать

</blockquote>


Участие в международном проекте Myschoolsnetwork.com  

/Голландия/

<blockquote>

Посмотреть Видеопроект "'Самое интересное слово в моём родном языке"

</blockquote>

 


<blockquote>

</blockquote>

Урок английского языка в 11 классе  «Интересные факты о Канаде»

Тип урока: повторительно-обобщающий

Цель: Обобщение и контроль знаний учащихся по теме.

Практические задачи:                                                                            

1)Совершенствовать грамматические  навыки на основе тестов (национальности/словообразование)

2) Совершенствовать навыки аудирования 

3)Развивать навыки устной речи     

4)Активизировать лексику в речи

5) Контролировать навыки чтения в формате ЦТ

Образовательные задачи:

1)Обобщение изученного материала по теме

2)Контроль лингвострановедческих знаний учащихся по теме

3)Расширение кругозора учащихся

Воспитательные задачи:

1)Укрепление у учащихся позитивного отношения к английскому языку, к странам изучаемого языка

2)Развитие у учащихся актерских качеств, стремления к лидерству, инициативы, чувства взаимопомощи.

Ход урока

1.    Организационный момент.  Вступительное слово учителя.

 Dear pupils! I’m glad to see you. Let’s get started with some pics – here you can see some things that we always consider as American. Do you know where these things came from? (Ex. 1a, p. 141)

2. Суффиксы национальностей (в рамках подготовки к ЦТ)

  • Now let’s refresh the countries and nationality and something belonging to.
  • Guess what nationalities these celebrities are belonging to.
  • Complete the following sentences with nationality word, use the articles where necessary (Ex.3, p. 143)

 Do you like to explore the world? Are you daredevils (смельчаки)? Why do we call people “daredevils”?  Would you like to go to Canada?

You are welcome to our last lesson on the topic “Canada” We are traveling to this amazing country today in order to know more about Canada.

3. Постановка цели урока. Тему урока объявляют сами  учащиеся.

Look at the screen, try to guess what topic are we going to discuss today? /Canada/

4. Совершенствование навыков аудирования.

Pre-listening (Ex.1, p. 152) +new words

Listening Ex.2, p.152

5. Контроль навыков монологической речи по теме «Географическое положение Канады» Компьютерная презентация . Now refresh your memory and watch some images of the Country of Maple Leaf. And do you know the nick name of the country?

6.    Викторина – проверка знаний на основе просмотренных файлов презентации

Choose the correct variant

7. Совершенствование навыков просмотрового чтения. Ex.1a,b, 2a,b, p.153-154

8.     Обучение словообразованию  “PolarBears”    Word building

Answers:1 length 2 considerably 3 generally 4 exception 5 competition

6 situations 7 usually 8 protective 9 dangerous 10 rarely

9.     Подведение итогов урока.

What interesting facts about Canada have you learned? 

We have explored only the small part of the great country, we’ll study more about Canada.

Your marks…    

Your home task is to read the text “Historical facts about Canada” and decide which answer a, b, c, d best fits each space.

Handouts

Choose the correct variant

1. Canada is the… country in the world

a) largest

b) fifth largest

c) second largest

d) third largest

2. The official language(s) of Canada is/are….

a) English

b) Canadian and French

c) French

d) English and French

3. The city with the largest population in Canada is…

a) Montreal

b) Toronto

c) Ottawa

d) Vancouver

4. There are … provinces and three territories in Canada

a) 50

b) 12

c) 10

d) 8

5. Canadian animal symbol is …

a) bear

b) beaver

c) fox

d) wolf

6. Canada is …

a) a federal republic

b) a parliamentary republic

c) a monarchy

d) an independent constitutional monarchy

7. What is the currency of Canada?

a) Dollars

b) Canadian dollars

c) Euros

d) Rubles

8. What famous Falls are there in Canada?

a) Victoria Falls

b) Niagara Falls

c) Angel Falls

d) Sutherland Falls

9. The … is the national emblem of Canada.

a) birch

b) maple leaf

c) rose

d) daffodil

Read the text and decide which answer a, b, c, d best fits each space

 The early period of Canadian history 1)______ in the struggle between the two 2)_______: France and England. The French played the main role in the early 3) ______ of Canada. In 1605 Samuel de Champlain 4)____ the settlement of Port Royal, around which the French colony of Arcadia grew up, which later was 5)_______ attacked by the English. In 1608 Champlain founded the township of Quebec which later became the centre of a large French colony 6)____ New France.

      The two largest 7)_____ of Canadian Indians, the Algonquins and the Iroquois, were 8)______ enemies and 9)_____ at war with each other. They too became 10)____ in the struggle, the Algonquins on the French side and the Iroquois on the British side.

a

b

c

d

1

moved

walked

ran

passed

2

powers

governments

colonies

teams

3

industrialization

organization

colonization

development

4

landed

founded

grew

found

5

repeatedly

never

lately

recently

6

sounded

titled

named

nicknamed

7

parts

teams

crews

tribes

8

alive

hardly

dead

deadly

9

permanently

constantly

never

hardly ever

10

influenced

changed

involved

invited

The polar bear is a magnificent animal measuring around 1.6 m in 0) ……… and with an average 1) ………. of 2.5 m from nose to tail. Adult males weigh between 300-800 kg but females are 2) ………… smaller, weighing 150-300 kg and measuring 1,8-2 m in length. Their fur is 3) ……….. white, but it can yellowish, or even brown or grey. Polar bears are solitary creatures, with the 4) …….. of mothers who are 5)……… with one another over food. However, in 6) ……… where bears meet each other, the smaller bear will 7) ……… run away. A female bear with cubs, on the other hand, will charge much larger males, as she is 8) ……….. of her young or the food they are eating. Polar bears are thought to be 9) ……………. to humans, although humans and bears 10) ……… come into contact as the human population in areas where the bears live is very low.

High

Long

Considerable

General

 Except  Compete

Situate

Usual

 Protect

Danger

Rare


<blockquote>

Презентация                                                                               скачать.ppt  

                                           звук.mp3

</blockquote>

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.